vrijdag 15 oktober 2010

Phuket: vegetarian festival

Op tijd vertrokken uit mijn hotel in Quezon city je weet het maar nooit met de files. Maar alles ging snel en eind van de middag was ik Bangkok Noord. Daar zou ik een zendvriend ontmoeten maar dat liep mis. Dus dan maar een hotel.
De volgende dag vanaf het oude vliegveld naar Phuket gevlogen en uit de Lonely Planet hotel Sino House gekozen: perfect.
De hele week zijn er optochten en manifestaties vanwege het festival. Gisteren op hete kolen lopen vandaag een optocht waarbij symbolen worden meegedragen, aalmoezen ontvangen en uitgedeeld maar wat vooral opvalt: (vooral jonge) mannen die over messen en pennen in hun gezicht hebben gestoken.
Ik ben niet flauwgevallen maar het was geen prettig gezicht. Overigens stond niet iedereen nog stevig op zijn benen en moesten rechtop worden gehouden.
Het einde van de tocht was bij de Chinese tempel waar een gaarkeuken de massa van eten voorzag.
Lees uitleg op http://www.phuket.com/festival/vegetarian.htm

Nu onweert het, vanochtend stroomde het ook van de regen. De moesson houdt nog stand.

Morgen naar Ko Phi Phi, weer duiken.

Fotoos van het festival op mijn picasa site


- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen: