maandag 18 oktober 2010

Ko Phi Phi

Ik was hier voor het eerst in December 2006, 2 jaar na de tsunami. Toen was het oude dorpsdeel dat getroffen was weer in opbouw. Het was leuk kleinschalig met wat kroegen in het centrum. In April 2009 was ik weer. Toen werd er al flink uitgebreid met hotels. En nu is het Benidorm met beachbars bonkende bassen die over hele eiland te horen zijn, vuurvreters, bananaboten en natuurlijk veel engelsen. Die zijn verdag wit en s'avonds rood en dronken. Ik loop er erg naakt bij want ik heb geen enkele tattoo.

Gisteren 3x gedoken maar het is vroeg in het seizoen dus matig zicht. Veel koraal is bedekt met zand etc. Maar ook is watertemperatuur te hoog geweest waardoor het koraal verbleekt is en vaak dood gegaan vooral het tafelkoraal. Een triest gezicht. Zie ook hier.

Mooiste waarnemingen waren 3 backtip haaien waarvan 1 jong en ook de Sepia (zeekat) was prachtig en veranderde snel van kleur. Volgende week ga ik weer 4 dagen achtereen op een schip rondvaren ('liveaboard') in de Similan Sea en dan is er veel meer te zien hopelijk.
Morgen met de boot naar Krabi en dan met de bus naar het Kao Sok National Park, vogels kijken.

Philipijnen wordt op dit moment getroffen door een van de zwaarste cyclonen van de laatste 4 jaar.
Ben er net weg....

- Posted using BlogPress from my iPhone

Geen opmerkingen: