dinsdag 12 oktober 2010

Laatste werkdag

Dinsdag, de laatste werkdag. Ik heb een verhaal klaar maar ben lang zover niet gekomen als ik wilde/gedacht had. 1ste wet van Hofstadter is van toepassing helaas. Ik heb nu een startpunt gemaakt voor het 'echte' werk: het maken van een businessplan voor een op te richten organisatie die de Fairtrade export vanuit AziĆ« moet gaan  bevorderen (Marketing) en realiseren (handelshuis), waarbij vooral gemikt wordt op de business-2-business markt (en niet op direct aan de consument leveren evt. via e-commerce).
Het vastleggen van dit uitgangspunt en het analyseren van de voorlopende discussies en documenten kostte veel meer tijd maar nu is dat geordend en ligt er een projectstartplan, gewenste bezetting van de projectgroep, op te leveren producten door de projectgroep, etc.
Als de Directie (Board) van WFTO-Asia dit goedkeurt kunnen we van start. Dat zal via Skype-vergaderingen moeten omdat fysiek vergaderen lastig wordt met deelnemers uit verschillend landen.
Vanavond uit eten met de mensen in het kantoor (totaal 3 medewerksters) en dan inpakken. We gaan echt lokaal eten: Sinigang

Zo langzamerhand is het ook wel even genoeg. Quezon city (onderdeel van groot-Manila) is met 2 miljoen inwoners een benauwde stoffige walmende stad. Geen plek om lang voor je plezier te verblijven.
Dus morgen vertrek ik naar Thailand om in het Zuiden (Ko Phi Phi) nog even lekker te gaan duiken. Ben ik al eerder geweest, mooie omgeving en nu nog rustig (in december wordt het eiland overstroomt door toeristen).

Geen opmerkingen: