zondag 13 november 2011

Zondag maar al aan de slag

Cuenca, zondagmiddag. Bewolkt, regen na een zonnige morgen en deels middag. Kamer 305, uitzicht op de rivier en de bomen met de kolibri's die af en aan vliegen op het suikerwater. Ja Lia, klopt dit allemaal?

Goed geslapen en vroeg wakker (nou ja, tot 6 uur in de ochtend dus al aardig mijn jetlag verteerd).
Na het ontbijt gaan zoeken naar mijn busje maar niemand wist iets in het hotel. Bleek dat de lokale vertegenwoordiger van PUM in Cuenca mij een uitgebreide mail had gestuurd met alle info en dat die door een foute adressering bij mij nooit was aangekomen. Afijn met wat bellen opgelost en om 9 uur broesten we over snelweg. 4baans later 2baans, landerijen links en rechts maar vrij kaal omdat het in de kuststreek nu nauwelijks regent. Veel vogels in de lucht vnl. gieren wel honderden.

Na een uur de bergen in en gelijk ook nevel/mist. Zicht soms 20m of minder, scherpe bochten. Maar de chauffeur kent de weg en scheurt keihard door. Ook als er pionnetjes op de weg staan. Plotseling doemt een werkauto met daarachter wegwerkers voor ons op, ik schat dat het minder dan een meter mis was....

In Cuenca is Hendrik de lokale PUM-vertegenwoordiger al aanwezig in het hotel. Vandaag starten 3 projecten van PUM, we zijn dan ook met z'n vieren. De opdrachtgevers zullen ons zo komen halen voor een lunch-kennismaking. Even de spullen in de kamer gedaan en dan op weg met Diego, mijn gastheer/opdrachtgever + vrouw + dochter in een dikke auto. Door het oude centrum, prachtig. Praten gaat lastig want het Engels is minimaal. En mijn Spaans is ook niet meer wat het moet worden.

Lekker gelunched en daarna weer door de stad gereden. Diego spreekt nauwelijks Engels zijn vrouw redelijk dus die vertaalt. Maar morgen is ze er niet bij...
Niet teveel over het beveiligingsbedrijf gesproken, 'de muren hebben oren' en dat is voor deze branche niet handig. Tijdens de rondrit wel medewerkers gezien van het bedrijf o.a. voor winkels. Gewapend.

Nu maar even uitpakken en wat rusten, 2500 meter hoog maakt mijn hoofd wat licht.



Geen opmerkingen: