dinsdag 22 november 2011

verrassende vraag

Meestal stel ik de vragen maar dit keer kreeg ik een vraag: of ik college wil geven.
Vrijdag bij het bezoek met Bosco aan de Universiteit (3 bewakers, 8 ingangen op het terrein en 5 gebouwen = onmogelijke klus), vroeg de general manager of ik aan studenten van het hoogste jaar iets wil vertellen over business consultancy.

Na enig denkwerk ga ik dat doen. Heb nog wat materiaal op mijn PC van projecten die ik gedaan heb dus kan ik nog wel een verhaal bij elkaar krijgen. Er zal een tolk bijmoeten want ik neem aan dat de studenten niet/nauwelijks engels spreken (dat valt me hier wel tegen).

Gisteravond hoorde ik muziek uit mijn raam en daar ben ik op afgegaan. Blijkt dat in het park (tegenover het kantoor van segproser) 's avonds druk gesport wordt oa. workout met muziek. Niets voor mij ik ging terug naar het centrum en sprong enkele treden op de trap omhoog maar op 2500 m ben ik dan snel achter adem.

Met de klus gaat het voort, gisteren sterkte-zwakte analyse van het bedrijf gemaakt. Voor de grap nog uitgelegd hoe brainstormen (Tormenta de ideas) verloopt. Diego wil uitbreiden, nieuwe diensten, nieuwe markten, maar wat??
Daarna ook even snel wat geeltjes op het bord geplakt met z'n drieën. Was leuk.
Vandaag taak-verantwoordelijkheid-bevoegdheidsmatrix besproken. Erg basic allemaal maar nodig in deze fase van het bedrijf. Morgen gaan we dat bespreken met de managers van de Administratie en Operations. Het lijkt allemaal wat formeel (in plaats van de voornamen gebruiken), maar als je wil groeien zul je struktuur moeten aanbrengen in de onderneming. En niet alles zelf blijven doen als entrepeneur.

Morgen ook gesprek met Capia (Kamer van Koophandel) die hun opleidingsvoorstel komen presenteren. We houden de vaart er in al is 2 weken veel te kort om de professionaliteit erg te verhogen.

Vandaag prachtig weer en lekkere temperatuur, geen wolkje aan de hemel tot 4 uur, dan ineens harde wind en veel kouder en het trekt ook dicht. Erg vera(n)de(r)lijk moet je wel op bedacht zijn.




Geen opmerkingen: