woensdag 7 oktober 2009

de 2de werkdag

Vandaag intensief bezig geweest met het nadenken en bespreken van verbeteringen in de organisatie. In ruim 15 jaar tijd is de organisatie gegroeid van enkele mensen naar ruim 120. Veel productiemedewerk(st)ers maar ook inkoop, verkoop, financiën, etc.
Het is gewenst om wat meer lijn in de organisatie aan te brengen, vooral de verantwoordelijkheden goed te (ver-)delen. Daarbij komen we vaak op dezelfde issues terecht: hebben we de kwaliteit in huis om taken die nu veelal bij de manager liggen (Ujwala) te verdelen?

We hebben een procesbeschrijving gemaakt van de belangrijkste primaire processen (inkoop, produktie, marketing en verkoop.) Dat werk ik vanavond uit en morgen gaan we dat bespreken met een aantal mensen die taken en verantwoordelijkheden op zich kunnen nemen.
Lastige van de presentatie die ik maak is dat niet veel mensen engels kunnen lezen, zelfs hindi is soms een probleem. Dat is wel even schakelen.......

Ik heb wat fotoos gemaakt en één kort filmpje. Klik op de foto's resp. het filmpje bovenin.

1 opmerking:

stella zei

Hoi Aart,

Nou, ik ben jaloers op je hoor: warmte, zon... Heerlijk die vogelgeluiden op de achtergrond van je filmpje... zo te zien was dit geen filmpje van je hotel (grapje) kan je die ook een keertje filmen? ik wil wel weten hoe een kamer van 7 x 7 er uitziet in India...
O ja, het lesgeven gaat me steeds beter af. ik begin echt van die leerlingen te houden. Mooi hoor, zij ook van mij... vandaag kwamen 5 leerlingen naar me toe om mij een hand te geven en te bedanken voor de les.... ben nu 1.675m: 10 cm gegroeid!!pubers zijn eigenlijk fantastisch!

Nou, slaap maar lekker verder in je 7x7 kamer, met airco en zwembad en lakeien om je heen...
Stella