zondag 4 november 2012

Singapore

Vanaf Bremen gevlogen via Parijs, scheelt echt veel bij KLM.
Met de nieuwe Airbus 380, die is wel stil zeg. Maar het blijft een lange zit (12 uur), zeker als je buurvrouw een kind van 11 maanden bij zich heeft.

Hotel snel gevonden vlak naast de metro. De kamer is erg klein, kippen hebben volgens mij recht op meer ruimte en hoeven niet te betalen!
Verder is alles vrij duur maar prima geregeld zoals de metro en bussen.
Nog even wat gegeten bij een tentje 'langs de straat', maar in Singapore bestaan die tentjes niet meer zoals vroeger. Alles is in gebouwen ondergebracht, overdekt, hygiƫnisch. Maar het principe blijft je wijst wat aan en 3 minuten later is het klaar.

Toch vroeg wakker (8 uur) ondanks de 7 uur tijdverschil. Na het ontbijt gaan lopen richting het centrum, was nog erg rustig op straat en ook Sim Lim tower was nog dicht. Ik wil daar wellicht wat elektronica kopen.

Veel hoogbouw dat had ik wel verwacht. De 'oude' huizen staan er nog wel maar geheel ingebouwd. Vandaag twee oude wijken bezocht, little India en chinatown. In little India was het nog een beetje Diwali. En op zondag is het altijd druk in de tempel.
Chinatown was ook druk en in de tempel mocht ook gefotografeerd worden.

Daarna naar de kust gegaan (harbour front) waar een kabelbaan loopt tussen de berg Fraser en Sentosa eiland. Hoewel ik hoogtevrees heb toch maar gedaan en het uitzicht was prachtig. Sentosa is een pretparkeiland dus daar was ik snel weg. Het zicht op de stad vanaf Fraser viel wat tegen, er kwam al onweer aan. Het dagritme hier. Toen ik uit de metro kwam knalde het onweer al.

De warmte en vochtigheid maken het lopen wel vermoeiend is wel weer ff wennen. En veel drinken.

Morgen nog wat andere zaken bekijken, dinsdag naar noord-Maleisiƫ.

Geen opmerkingen: