dinsdag 13 maart 2012

Afronding

Vandaag afronden, laatste bespreking, documenten overdragen en wegwezen.
Dat ging toch weer snel voorbij!

Ik schat zo in dat het bedrijfsplan ruim voldoende is om de financiering onder het RUFIP-II programma onder regie van IFAD, een VN-agentschap, veilig te stellen. Maar dan komt Eshet nog 17 miljoen Birr tekort om de geplande expansie in de komende 3 jaar te financieren, dus aan Merga de general manager de klus om met dit plan langs potentiƫle financiers te gaan.
En het is aan het managementteam nu om de uitgezette koers om te zetten in acties en werkplannen.

Merga is erg tevreden en ik ook. In 2 weken alle deelplannen bij elkaar vegen, integreren en afstemmen is een hele klus geweest maar het team functioneert prima en is ook eensgezind over de te volgen koers. En dan is het relatief makkelijk om tot een mooi bedrijfsplan te komen.

Vrijdagavond met Tamirat naar een volksdansavond geweest maar viel zwaar tegen. Tamirat was ook zeer teleurgesteld, het hoogtepunt, dansen met schouderschudden leek nergens naar! De zaal was ook nog eens 80% leeg kortom jammer maar helaas.
Het eten was nog wel goed, Injera wat op het menu staat als Fir Fir. De Kitfo heb ik, gezien de ervaring 14 jaar geleden, niet genomen :-)

Zaterdag door de stad gelopen en oa een openbare kerkzitting gezien waar oa. mensen van de duivel werden bevrijd. Dat ging er soms hard aan toe met slaan op het hoofd met de platte hand of de bidketting! Tot slot werd met een tuinslang iederen die het wilde nog gezegend. Met die hitte best lekker....



Zaterdagavond 'afscheidsdiner' met de staf maar dat was in een restaurant zonder alcohol. Dus dat was niet echt een feest. Niet echt een herinnering.

Zondag en maandag in Lalibela geweest, ik schrijf daarover als ik thuis ben want dat was heel speciaal. 250 foto's gemaakt moet ik even rustig voor gaan zitten om te selecteren.

Geen opmerkingen: