maandag 20 december 2010

Dat ging toch nog soepel

Om 4 uur in de middag vertrokken vanaf het hotel. Met enige vertraging naar Amsterdam waar we een uur later dan het schema aankwamen, vooral door tegenwind (volgens de piloot). Even na 12-en kwam de bagage en om 3 uur in de nacht thuis. De wegen waren goed, het grootste probleem was de sneeuw op en om de auto op de parkeerplaats van Schiphol. Met je blote handen wegvegen is geen pretje zeker als je 5 uur daarvoor nog in 25C rondliep! Maar al met al viel het dus wel mee.




Ik zag lange rijen voor de balie van vermiste bagage. Waar die bagage was weet ik wel: in de gangen en bij de banden.Moet voor een hoop mensen een lastige kerstvakantie worden zo zonder bagage.
Overigens is mijn bagage uiteindelijk wel aangekomen in het hotel, donderdag dus na 4 dagen. Aan de labels te zien rechtstreeks van Schiphol (en dat was gebeurd nog voor de sneeuw viel.) Daarmee bevestigt Schiphol haar track-record op het gebied van bagage afhandeling: het schijnt één van de mindere vliegvelden te zijn wat dat betreft.

In Sharm el Sjeik mocht nog steeds niet gedoken en gesnorkeld worden vanwege de haaien hoorde ik op de terugweg. Dus wat dat betreft geluk gehad. Hoewel ik nog nooit dit soort verhalen over haaien gehoord had, dit moet echt veroorzaakt zijn door handelingen van mensen (dode schapen in het water gegooid?), want haai-ontmoetingen lopen vrijwel altijd goed en rustig en ze zijn van nature niet agressief naar mensen. Als je maar rustig blijft.

Het leven hier is nu wel erg koud met -7C (het is pas tegen 6 uur 's avonds).

Geen opmerkingen: