dinsdag 20 juni 2017

6 weken Operation Wallacea

Woensdag ga ik naar Cuba, Isla de Juvendud (Eiland van de jeugd) in het kader van Operation Wallacea. Voor uitleg wat dat inhoudt: Operation Wallacea.
En waarom heet het eiland eigenlijk zo? lees.

Ik ga dus naar Cuba en omdat dit een onderwater-expeditie is moet er dus gedoken worden.
En daarvoor ben ik in beeld: Als Divemaster ondersteun ik de instructeurs tijdens de duiklessen en zal fungeren als gids tijdens de duiken zelf. Met een groepje van 4 studenten onderzoek doen aan het rif.

Ben zeer benieuwd hoe het zal zijn op het eiland en tijdens het project.
Veel zal ik er niet over vertellen tijdens mijn verblijf, naar verwachting is er geen internet.
6 weken geen Internet, how-to-survive?

Wat het weer betreft: we naderen het stormseizoen voor dit gebied van de wereld.
Op dit moment (20/6/2017) ligt er al een zware regendepressie bij Cuba.

Vorig jaar is het eiland getroffen door  orkaan Matthew. Ook het eiland kreeg haar deel.
Volg de laatste ontwikkelingen hier.


Geen opmerkingen: