woensdag 6 augustus 2014

Aankomst in New delhi



Maandagavond vertrokken naar een hotel bij Schiphol, zodat we de volgende dag uitgerust op pad konden. 
Na het inchecken naar de lounge van Finnair om daar te ontbijten.  Alles verloopt heel soepel omdat we businessclass vliegen en het ontbijt en het krantje is daarom gratis. 


Telkens ben je als eerste aan de beurt om naar binnen te gaan. 

In het vliegtuig worden we verwelkomd met een drankje, we kunnen meteen aan de wijn en dan is het nog net geen middag. Heb ik toch maar niet gedaan, Aart wel.
We krijgen we een heerlijke lunch.

In Helsinki is het 4 uur wachten, maar ook daar is een lounge waar we kunnen eten en drinken wat we willen. En lekkere luie stoelen waarin het wachten aangenaam is.


In het vliegtuig naar Delhi worden we ook weer verwelkomd met wijn. Het is er goed toeven. Een dineetje, maar ik heb ondertussen al zo veel gegeten en gedronken dat ik nauwelijks nog iets eet. Ik wil slapen en mijn bord is nog niet weg, maar ik ga al onderuit. Je kunt de stoelen nl met een druk op de knop uitschuiven zodat het een bed wordt. Ideaal. Redelijk geslapen. Aart niet.

In Delhi komen onze koffers als eerste van de band en kunnen dus meteen doorlopen naar Raj, de chauffeur van Gerdalies, bij de diplomatenuitgang. Ja ja we doen niet voor minder. De warmte klapt ons tegemoet. Ik heb mijn bril op en die beslaat. Om 6.30 uur plaatselijke tijd staan we bij Gerdalies op de stoep en die moeten we dus nog uit bed bellen. Maar al gauw staat er een kopje thee voor ons klaar. We kletsen even bij en dan gaat zij naar haar werk. 

In de ochtend doezelen we wat maar eind van ochtend gaan we op stap. We willen euro's wisselen en nog wat klein spul kopen. Raj rijdt ons rond, laat ons nog het regeringscentrum zien. We maken foto's maar buiten lopen is erg heet, 34 graden. Raj lacht, yes sir in May the temperature is 47 degrees sir. Not so hot now sir.




Morgen gaan we echt op pad. 

Geen opmerkingen: