woensdag 30 november 2011

Thuis. Maar we gaan terug.


Vrijdagavond afscheid genomen van de lokale PUM-vertegenwoordiger. Fantastisch zoals hij mij ondersteund heeft. dat heb ik niet eerder meegemaakt. Hij helpt om de missie tot een succes te maken.

Daarna opgehaald door Franco om naar een bijeenkomst van de lokale zendclub te gaan (lees en bekijk fotoos: Visit to Azuay radio club http://t.co/E4jlq4Q1). De Cuba libres hakten erin en ik rolde me mandje in...

Zaterdag en zondag nog veel foto's gemaakt in het centrum. Vooral zondag was het heel leuk met veel activiteiten rond het centrale plein (zie op picasa). Zaterdag nog met een nieuwe kennis gegeten in een lokaal restaurant. Om 2 uur bomvol, tegen 4 uur vrijwel leeg. De zaterdagavond is daarna ook een stille avond in Cuenca. Het ritme is toch heel anders dan in Nederland.

Zondag naar Guayaguil om te vliegen. Wederom zet de chauffeur er de sokken in, zijn gaspedaal heeft slecht 2 standen (en zijn rem ook). Cuenca uit, bergop naar de Cajas (4100 m) waar het heftig onweert en regent en lokaal zeer mistig is. Het deert de chauffeur niet. Plots een partij koeien zonder verlichting op de weg... Wat een wegpiraat.
Half misselijk op het vliegveld waar ik lang moet wachten omdat we veel te vroeg zijn. Vervolgens vertrekt Iberia te laat, mis ik de overstap in Madrid en ben uiteindelijk om 2 uur 's nachts in Groningen waar Else me afhaalt van het station. Dat was wel erg lang onderweg...

Het is een fantastische periode geweest in een mooi land.
Zo mooi dat we er samen naar terug gaan in Januari om er van Noord naar Zuid doorheen te trekken. En Else kan dan haar cursus Spaans gaan toepassen. Mijn Spaans is niet erg goed maar ik leer bij en Google Translate vertaalt soms ook wel goed (Internet en Iphone app.)

In Cuenca blijven we dan extra lang om iedereen weer op te zoeken (en de voortgang van het project bij Segproser te monitoren).

pictures: https://picasaweb.google.com/aart.wedemeijer
Facebook: https://www.facebook.com/aartwedemeijer



Geen opmerkingen: