maandag 14 februari 2011

Bonaire is nu Nederland

maar het vreemde is dat je wel een stempel in je paspoort krijgt als je op het vliegveld door de douane gaat.
Een mooie met een flamingo erop.

De hele reis ging prima, tussenlanding op Sint Maarten, beetje zenuwachtig voor de start daar (recht op de berg af die de scheiding vormt met het franse deel), en bij aankomst was alle bagage er (wordt steeds meer een wonder als ik zo de blogs om me heen lees...)

Caribean club ligt op 20 minuten rijden van het vliegveld, pal aan het water. Vanaf ons terras hebben we uitzicht tot Curacao (al zien we dat niet liggen). We hebben een lodge met 2 slaapkamers en een centrale ruimte; ontbijt is centraal in het hotel maar we kunnen zelf ook evt. koken.

Zaterdag ben ik naar Peter gegaan, een zendamateur die ik al langer ken. Vanuit zijn huis heb ik meegedaan met de Nederlandse jaarlijkse zendwedstrijd, zie pa3c.wordpress.com
Helaas ging het niet zo goed als ik gehoopt had.
Else heeft met Ger en Netty al wat gesnorkeld en inkopen gedaan.

Vandaag ingecheckt bij het duikbedrijf, spullen geleend en gedoken met Ger. Veel vis soms ook best wel groot, een schildpad en goed koraal op sommige stukken na die verwoest zijn door een storm een aantal jaar geleden. Water is 26C, koel maar te doen. Vanaf nu kunnen we zoveel duiken als we willen, luchtflessen zijn gratis en met de pickup kun je overal komen en vanaf de kant het water inlopen of -springen. Else en Netty snorkelen en maken massa's fotoos.

Na de 2de duik doorgereden naar het uiterste Zuiden van het eiland (ongeveer 2x zo groot als Texel). In het zuiden liggen de zoutvelden en bergen gedroogd zout: één van de weinige exportproducten. Water inlaten en op laten drogen.
Daar oa. flamingo's gezien die fourageren in de bekkens.Overigens vliegen hier veel perkieten, papegaaien en het suikerdiefje.

Weer is saai maar goed: 28C soms wat bewolkt en altijd passaatwind. Erwin Krol zou hier gek worden niets te vertellen.

Geen opmerkingen: