donderdag 17 december 2015

Laatste werkdag

Vandaag, donderdag, is mijn laatste werkdag. Vrijdag vrij, zaterdag vliegen.

Vanaf zondag heb ik gewerkt aan een notitie om de zaken te verbeteren. Niet dat het slecht gaat, integendeel. maar als Tarango verder groeit en dat zit er dik in, dan zulln er maatregelen genomen moeten worden. Meer delegeren vanuit de top, meer zelfstandigheid bij het middenkader. Taken en verantwoordelijkheden moeten helder belegd worden.
Afijn, niet uniek dit verhaal want hier gaat het toch meestal om in dit soort bedrijven.

Dinsdag geef ik een presentatie aan 10 mensen, allemaal min of meer hoofd van een afdeling. Netjes een powerpoint gemaakt. En na de presentatie een discussie, maar dat was heel voorzichtig en werd vooral gevoerd door de leiding. Het blijft Bangladesh.

Woensdag nationale feestdag, bevrijding van West-Pakistan na een lange oorlog. Ik word wakkeer door enorme salvo's van kanonnen om 7 uur 's morgens.
Om 10 uur naar de Nederlandse ambassade waar we een attachee bijpraten over wat we doen. Altijd goed en we krijgen ook wat tips mee. eetje laat, maar toch. Daarna ga ik weer naar de Dutch club en speel squash met Jan, ook PUM'mer die ook bij een faitrade bedrijf werkt. Appeltaart met slagroom!

Donderdag praat ik met Kohinoor en Maung over het meer 'geheime' deel van het rapport: Leiderschapstijl, delegeren en trainen van medewerkers om te groeien. Ze zijn 2 goede managers, snappen het allemaal. Doen is een 2de maar ik zie ze het wel doen. Ze voelen de noodzaak het beste.

Tussen de middag lopen we naar een huis vlakbij in de slumps en daar blijkt de bruidegom te wonen die één van de medewerkers van Tarango is. De bruid is ook aanwezig, helemaal opgedirkt zit ze op het bed mooi te zijn. Of dit een love-marriage of een gearrangeerd huwelijk is weet ik niet, ik vraag er niet naar.


Meer foto's en films volgen als ik thuis ben, als ik meer snelheid heb op internet.

Geen opmerkingen: