dinsdag 5 oktober 2010

er komt wat schot in

Zaterdagmiddag was ik vrij, wat rondgelopen en boodschappen gedaan
Zondag naar enkele parken geweest hier in Quezon city. Het wildlife park dat weer opgenomen is binnen het Aquino park. Best grote park maar ingeklemd tussen hoofdwegen die ook op zondag toch wel druk (en lawaaiig) bereden worden.
Het wildlife refuge was gesloten! Wegens verbouwing. Stond niet bij het hek waar ik toegang moest betalen (€ 0,16!!!) Maar er waren ook in het park enkele kooien met vogels oa. de bedreigde Philipine Eagle. Mooi en groot. zie fotoos op picasa
Daarna doorgelopen naar het Memorial circle, ook een groot park. En dat leek erg op Beehive park in Beijing: veel mensen die aan het sporten waren zoals stokverdedigen, volleybal (goed!), fitness, kick-boxing. In een gedeelte was er een kinderspeeltuin met o.a. een fietsbaan. Op de gewone wegen is het erg gevaarlijk om te fietsen, je ziet zelden iemand op de fiets.
Daarna naar Trinoma, een van de twee gigawarenhuizen bij EDSA. Maar een T-shirt met daarop Manila oid hebben ze niet? Ik raakte op een gegeven moment totaal verdwaald en wist met moeite de uitgang te vinden. Wat een kastelen. Op de 4de verdieping een hele echte tuin met restaurants eromheen.

Maandag zelf met de taxi naar het kantoor, ongeveer 5km. Taxichauffeurs weten niet altijd de weg en dat duurde dit keer erg lang, maar gelukkig liet hij mij minder betalen dan op de meter stond -)) met excuses.
Weer uitgebreid gsproken met de Directrice en het duizelt me steeds meer. WFTO Asia is in principe een jonge organisatie die al veel veranderingen heeft doorgemaakt. Structuur en naam, samenstelling en strategie. Adviezen van externe (betaalde) consultants, interne notities van directieleden, etc.De vele documenten die ik nu heb zijn vaak niet gedateerd dus na enig lezen ben je de weg helemaal kwijt. Ramona weet het allemaal wel ook al werkt ze ook nog maar kort bij WFTO-A.

Ik heb vandaag een aantal pagina's gemaakt met een ordening van historie en chronologie van de belangrijkste stukken. Zodat ik ook met beide benen op de grond kan komen te staan. Morgen hoop ik verder te gaan met waar ik eigenlijk voor gekomen ben, het opzetten van een actieplan om het 'New Trading Facilitating Model' op te gaan zetten. In samenspraak met een nog op te richten werkgroep. Dat zal doorlopen na mijn vertrek hier maar via Skype kun je veel.

Zoals gezegd wat fotoos op picasa gezet

Vandaag bezig geweest om een aantal stukken

Geen opmerkingen: